Miniferie

Tidligere denne uken reiste min kjære og jeg sammen med minstemann på en 3 dagers miniferie for å oppleve noe av det vakre Norge har å by på. Vi benyttet anledningen når store gullet var på Kristiansand og Dyreparkentur med farmor.

Vi bestemte oss for å besøke vakre Geiranger og på veien også oppleve masse annen fin natur og norsk kultur. På veien opp stoppet vi blant annet i Lom. Bakeriet i Lom er kjent for sine deilige bakervarer og spesielt kanelsnurrene. Og jeg må si at forventningene ble innfridd. Lom har også en flott stavkirke fra slutten av 1100 tallet. Kirken er en av de største stavkirkene i Norge.

I Geiranger bodde vi på Hotell Geiranger. Vi hadde bestillt rom med fjordutsikt og den skuffet selvfølgelig ikke. Men hotellet i seg selv var en litt annen sak. Litt slitent og med en utrolig dårlig frokost. Men personalet var hyggelige og hjelpsomme så det var helt greit egentlig. Vi hadde fantastisk vær så det var en ren nytelse og vandre langs brygga i solen og bare nyte den fantastiske naturen rundt.

Vi spiste middag i Geiranger på en utrolig koselig restaurant som het Brasserie Posten. De holder til i i de gamle postlokalene og brenner for norske råvarer og vellaga mat. Og det kjente man. Deilig mat til en rimelig pris så dette stedet anbefales så absolutt om du er i Geiranger.

På veien hjem igjen tok vi en liten detur for å kjøre Trollstigen. En flott naturopplevelse rett og slett.

Som de glade fotoentusiaster vi er, både min mann og jeg så ble det naturlig nok knipset ganske mange bilder på turen. Her er et lite utvalg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar