Zell am See

Nå er det en liten stund siden jeg har skrevet noe her inne. De siste ukene har gått så fort og jeg har blant annet vært på en 4 dagers tur til Zell am See i Østerrike med jobben. Jeg hadde aldri vært i alpene før, så for meg som er så glad i å stå på ski var det virkelig en opplevelse. Så mye flott natur og vakre fjell skal man lete lenge etter.

Når vi kom ned på fredagen var det 20 plussgrader og sol. I byen der vi bodde (Zell am See) var det helt snøfritt og skikkelig vårstemning. Fjellene i Zell am See er ikke mer enn rundt 2000 moh så der var det litt lite snø og det ble fort slush utover dagen. Vi bestemte oss derfor for å reise til Kaperun som er ca. 30 minutter unna med buss. Der er toppen på 3200 meter. Første dagen hadde vi knall sol og fantastiske forhol. Vi kjørte mest oppe på breen på rundt 3000 meter for lenger ned ble det fort oppkjørt og endel slush, spesielt etter lunsj. Søndagen var det litt mer skiftende vær med tåke og overskyet så da ble det bare kjøring før lunsj.

Jeg hadde desverre ikke tatt med meg kameraet på tur så alle bildene ble tatt med Iphone og kvaliteten er desverre deretter. Men noen bilder er bedre enn ingen bilder så jeg har satt sammen en collage som viser noen av høydepunktene fra turen. Alpene var en fantastisk opplevelse om ga absolutt mersmak :-)


Det kommer snart en liten oppdatering på husbyggingsprosessen også....

Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar