En deilig start på uken

Etter en deilig helg på fjellet er vi landet hjemme igjen og en ny uke har startet. Jeg startet uken med litt innekos på morgningen. Fant litt loff liggende i brødboksen og fikk noen flashbacks tilbake til en rett pappaen min noen ganger lagde til oss i helgene, nemlig Arme Riddere. Så da måtte jeg jo teste om det fortsatt var like godt som jeg husket fra barndommen. Godt, tja... Jo, det var vel egentlig det, men jeg husker det nok som enda bedre. Litt for søtt for frokost også blir man jo sulten igjen etter veldig kort tid. Men som litt ekstra innekos på en mandagsmorgen hvor snøføyka står rundt husveggen egnet det seg veldig godt :-)



Her er oppskriften jeg brukte som holdt til 4 loffskiver

2 egg
2 ss sukker
2 1/2 dl melk
1/2 ts vaniljesukker
en dæsj kanel

Hadde egentlig tenkt å ha litt kardemomme i også, men det hadde jeg ikke så det får bli neste gang.

God mandag alle sammen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar