Kjøkkenet er bestemt... nesten

Det er fryktelig mange valg som skal tas når man er i en husbyggingsprosess og et av de jeg har brukt desidert mest tid på er å planlegge kjøkkenet. Nå er endelig alt i boks - bortsett fra en liten detalj som jeg ikke klarer å bestemme meg for....

Kjøkkenet er fra Tvis - en dansk kjøkkenprodusent som virker veldig bra. Jeg har valgt en front som heter Shaker, den er ganske enkel men ikke helt glatt. Det blir knotter i børstet tinn og benkeplate i heltre sortbeiset eik. Gulvet blir en hvit mattlakket eikeparkett og fargen på veggen blir lady kalkgrå.

Var veldig usikker på om jeg skulle velge en hvitoljet benkeplate istedenfor den sortbeisede, men siden parketten er hvitlakkert er det ikke sikkert de fargene harmonerer og da kan det bli fint med litt kontrast i mørk benkeplate. Kjenner at jeg fortsatt er litt usikker på dette valget, men til syvende og sist må man jo bare ta et valg!

Det jeg imidlertid er enda mer usikker på og som jeg ikke har klart å bestemme meg for er om jeg skal ha frontene i HVIT eller KREM? Kom gjerne med innspill!!!


Her er bilde av veggfargen:

   
 Og her er noen bilder av kjøkkenet:
    NB: Håndtak er ikke tegnet på, men det skal være knotter i børstet tinn.



Er redd for at helt hvit kan bli litt hardt mot den kalkgrå veggfargen og den sorbeisede benkeplaten, men er også redd for at en kremfarget vil virke skitten mot andre hvite detaljer jeg velger å inkludere. Dører og lister og tak er jo hvitt og jeg har en veldig fin og hvit kitchen aid maskin som skal stå på benken :-)

Klem Camilla



2 kommentarer:

  1. Helt klart hvit!! : ) Blir kjempefint til den veggfargen. Med et så stort kjøkken tror jeg krem kan se for gult ut...

    SvarSlett
  2. Hvitt! Tror nok at det nøytrale er greit i denne sammenhengen :)

    SvarSlett