Sunne bananpannekaker

Både datteren min og jeg har fått helt dilla på bananpannekaker om dagen. De er supergode, sunne og kan spises både til lunsj og middag. 

De er så enkle å lage at frøkna i huset på 10 år ordner alt selv, både røren og steker pannekakene. 

Bananpannekaker passer også perfekt som påfyll etter trening. 


Her kommer oppskriften hvis du også vil prøve deg på disse godbitene. 

Ca 2 porsjoner til lunsj 

1 moden banan
1 dl havregryn
1/2 dl melk
1/2 ts bakepulver
1 egg
1/2 ts vaniljesukker eller annen søtning (stevia dråper fungerer også bra) 

Evnt litt grovt mel av valgfri type om man ønsker. Oppskriften er ikke med mel i utgangspunktet, men dersom man ønsker det er det ikke noe problem å tilsette litt grovt mel for enda mektigere pannekaker. Prøv deg frem med type og mengde. Jeg har brukt grovt speltmel, fullkorns hvetemel og sammalt hvete. Har brukt ca 1/2 - 1 dl på denne oppskriften. 

Bland alt i en bolle, mos med en sleiv, rotmoser/potetmoser eller stavmikser. Ferdig til å stekes. Stek små pannekaker i stekepanna på middels varme. Jeg får plass til 3 stykker av gangen i min stekepanne. 

Topp med blåbær og nyt! 

Et tips er å kjøpe frosne blåbær. Ta de ut og legg i en skål før du begynner med røren så er de tint til pannekakene er ferdig stekt. Sunt og godt! ...og mye bedre enn syltetøy. 



//Heathy banana pancakes reciepe on the blog today. My daughter and I are hooked on theese goodies and they are so simple to make// 


2 kommentarer:

  1. Høres veldig godt ut!!!

    SvarSlett
  2. De er veldig gode Yvonne og så utrolig lette å lage :-) :-) Elsker alt som er enkelt og godt!

    SvarSlett